پانزده نقل قول ایمانی برای هر روز صبح خواندن

مارس 23, 2022مقالات

همه ما روزهایی را تجربه کرده ایم که بدون انگیزه و امید، صبح خود را آغاز کرده ایم. تمام روز، غرق درافکار پریشان خود بوده ایم و آن روز را به سختی به شب رسانده‌ایم. در این شرایط، نه تنها، کار مفیدی انجام نداده‌ایم؛ بلکه فرصت ها را هم از دست داده‌ایم و شب‌هنگام، با نا‌امیدی و اندوه به خواب رفته‌ایم. در چنین حالتی چه باید کرد؟ آیا خداوند که ما را آفریده و عالم برهمه لحظات ما است، در فکر ما نیست؟ همه ما میدانیم، زمانی که سزاوار آن نبودیم؛ خداوند، جانش را برای ما داد و نیز می دانیم برای ادامه زندگی ما هم، هدف های زیبا دارد.

با خواندن کلام خدا درمی‌یابیم که خداوند برای شکوفایی و موفقیت ما برنامه ریزی کرده است. او می خواهد قلب ما سرشار از امید باشد و با خوشحالی روزمان را آغاز کنیم. با اشتیاق، منتظر برکات او باشیم. کلام خداوند می‌فرماید: “زیرا فکرهایی را که برای شما دارم می‌دانم، که فکرهای سعادتمندی است و نه تیره‌بختی، تا به شما امید بخشم و آینده‌ای عطا کنم؛ این است فرمودۀ خداوند. آنگاه که مرا بخوانید و آمده، نزد من دعا کنید، شما را اجابت خواهم کرد. ” ارمیا ۲۹: ۱۱ – ۱۲ “

 زندگی  هرگز کامل، راحت و عاری از درد و کشمکش نیست، حتی برای فرزندان خدا. اما در میان سختی، بلاتکلیفی و نگرانی ها، خدا همواره با ما است و برای خیریت ما، عمل می کند.  خواست خداوند این است که در هر شرایطی، به حضوراو برویم، او را بخوانیم، دعا کنیم و رابطه‌ای محبت آمیز و زنده با او داشته باشیم. آیا این شگفت انگیز نیست که خالق کل جهان، خداوند آسمان‌ها و زمین، ما را به نام می‌شناسد و خواهان رابطه ای محبت آمیز، با ما است ؟

شما عزیزان را تشویق میکنیم، با ما همراه باشید که آیات مقدس را روزانه با اعتماد به وعده های خداوند، اعلام کنیم و صبح مان را با افکار نیکو و قدردانی از او آغاز کنیم و شاهد دیدن نقشه‌های عالی خداوند درهرروز از زندگی‌ خود باشیم. 

ای جان من، بیدار شو! ای چنگ و بربط بیدار شوید! من سپیده‌دم را بیدار خواهم کرد.  

” مزمور ۵۷: ۸ “

پس از یک خواب آرام،  صبح یک هدیه ویژه از جانب خداوند است. فرصتی جدید، برای تلاشی دوباره و ترمیم یافتن از آسیب های گذشته می باشد. امروز با طلوع خورشید، خدا را برای یک روز دیگر سپاس می‌گویم. با لبخند بیدار می‌شوم و دعا می‌کنم: ” خداوندا، فیض عطا نما تا امروزم بهتر از دیروز باشد.”

ای تمامی زمین، برای خداوند بسرایید؛ روز به روز نجات او را بشارت دهید! ” اول تواریخ ۱۶: ۲۳ “

 در خداوند، صبحی دیگر را با شادی آغاز می‌کنم و نام او را می‌پرستم.  خداوند،  مرا در  تمام شب، از هر گونه آسیب و خطر حفظ کرده است. او مرا فیض داده است تا امروز را ببینم. هر چند که هر روز با چالش های خاص خود همراه است؛ اما می‌دانم که با خداوند از هر مشکلی که سر راهم قرار گیرد، عبور خواهم کرد. خداوند را سپاس می‌گویم که این روز خاص را به من داده است تا محبت او را به دیگران نشان دهم. 

زیرا محبّت خداوند پایدار و رحمت او بی‌پایان است. آنها هر صبح تازه می‌باشند و وفاداری او عظیم است . ” مراثی ارمیا ۳: ۲۲- ۲۳ “

 امروز روز زیبایی است، زیرا من، به خداوند توکل دارم و آزاد و رها، در انتظار او مانده‌ام. می‌دانم که قدرت خداوند، مرا قادر می‌سازد تا در این روز خاص که به من داده است، به تحقق رویاهای خود نزدیک شوم. دیروز گذشته است، اما امروز با خداوند، فرصت تازه ای دارم و سرشارم از ایده‌ها و الهامات جدید؛ برای رسیدن به روزهایی که فراتر از انتظار من است. 

زیرا كلام انبیا مانند چراغی است كه در جایی تاریک می‌درخشد تا سپیده بدمد و ستارهٔ صبح طلوع كرده، دلهای شما را روشن گرداند. ” دوم پطرس ۱: ۱۹ “

روزم را با کلام خداوند، آغاز می‌کنم. تاریکی‌های قلبم را، نور حقیقت  خدا، روشن می‌سازد. کلام خداوند، حکمت لازم را به من خواهد داد تا به موفقیتی برسم که مدتها انتظارش را کشیده‌ام. با هدایت خداوند، در مسیری درست قدم برمی‌دارم و می‌دانم، نقشه‌های زیبای او، قلبم را سرشار از شادی خواهد ساخت. 

صبحگاهان از محبت خود مرا بشنوان، زیرا که بر تو توکل دارم. راهی را که باید بروم به من بیاموز، زیرا که نزد تو جان خود را برمی‌افرازم. ” مزمور ۱۴۳: ۸ “

هر صبحگاه، به یاد می‌آورم که زندگی، هدیه ارزشمند خداست و باید آن را گرامی بدارم. همان‌طور که روز خود را شروع می‌کنم، محبت خدا، هر لحظه همراه من است و هر آنچه را به نام خداوند، برنامه ریزی کرده‌ام، انجام خواهم داد. روز خود را با دعا آغاز می‌کنم، با تلاش ادامه می‌دهم و با سپاسگزاری به پایان می‌رسانم.  همواره از حضور خداوند در قلب خود آگاه هستم، زیرا، او به فکر من است. 

زیرا همان خدایی كه فرمود: «روشنایی از میان تاریكی بدرخشد،» در قلبهای ما نیز درخشیده است تا آن نور معرفت جلال خدا كه در چهرهٔ مسیح مشاهده می‌شود بر ما بدرخشد.” ” دوم قرنتیان ۴: ۶ “

مسیح همیشه با من است. در خداوند، امروز نیز برکتی تازه و فرصتی دوباره است برای تبدیل و تفاوت ایجاد کردن، برای تشویق و محبت کردن و فرصتی عالی برای  زندگی در خداوند است. می‌خواهم، روح قدوس و مهربان خدا، در این روز مرا هدایت کند تا آن‌طور که او برایم برنامه ریزی کرده است؛ شکوفا شوم.  

برخیز و درخشان شو، زیرا که نور تو آمده، و جلال خداوند بر تو طلوع کرده است. ” اشعیا ۶۰: ۱ “

صبح را با یاد خدایی آغاز می‌کنم که همه انسان‌ها را، از طریق فیض فراوان خود برکت می‌دهد. می‌دانم، بیش از هر چیز، عشق او را تجربه خواهم کرد. من باور دارم که صبح زیبایی را با محبوبم عیسی خواهم داشت و تصمیم گرفته ام که امروز، او را بیشتر بشناسم. هرروز صبح، اعلام می‌کنم که تنها به خداوند، توکل دارم و دعا می‌کنم، که قوت تازه‌ای به من ببخشد تا روز خود را در توانایی و شادی به پایان برسانم.

خدا فرمود: «روشنایی بشود» و روشنایی شد. ” پیدایش ۱: ۳ “

طلوع خورشید نمونه شگفت انگیزی از وفاداری خداوند است.  من همیشه می‌توانم مطمئن باشم که خورشید طلوع می‌کند و روز جدیدی آغاز می‌شود.  همچنین می‌توانم به آینده نگاه کنم که خداوند با جلال خود می‌آید تا جهان را متحول سازد. باشد که امروز در پرتو وعده او، برای آمدن دوباره‌اش زندگی کنم و تنها روی او را بجویم. 

کسی‌که با مسیح متّحد است، حیاتی تازه دارد. هر آنچه كهنه بود درگذشت و اینک زندگی نو شروع شده است. ” دوم قرنتیان ۵: ۱۷ “

 امروز، نگرانی‌های دیروز خود را پشت سر می‌گذارم و روز جدیدی را با ستایش و تسبیح خداوند، آغاز می‌کنم. نگران هیچ چیز نیستم بلکه در شروع هر کاری دعا می‌کنم و خواسته‌های خود را به درگاه او می‌برم.  بیش از هر چیز می‌خواهم، نام او را تجلیل کنم و او را دوست بدارم زیرا من، تا ابد از آن خداوند هستم. 

هر بخشش نیکو و هر عطای کامل از بالاست، نازل شده از پدر نورها که در او نه تغییری است و نه سایۀ ناشی از دگرگونی ” یعقوب ۱: ۱۷ “

با شروع این روزجدید، امیدی نو در من طلوع می‌کند و می‌دانم، کسانی که بر خداوند امید دارند؛ هرگز ناامید نخواهند شد. زیرا خداوند، بر وعده‌های خود وفادار است و او مهیا کننده است. خداوند مرا با غنای فیض خود؛ با گنجینه‌های عاشقانه،  با آسایش  و رحمت و قدرت حضورش برکت داده است. من فرزند او هستم و عشق او را پایانی نیست. 

زیرا خشم او دمی بیش نمی‌پاید، اما لطفش همۀ عمر را در بر می‌گیرد؛ شبی ممکن است سراسر به گریه بگذرد، ولی صبحگاهان شادمانی رخ می‌نماید. ” مزمور ۳۰: ۵ “

 مهم نیست که شب، چه اندازه تاریک بوده است زیرا، طلوع خورشید به من یادآور می‌شود که خداوند حقیقتا نیکوست و زندگی با او زیباست. از نقاط ضعف خود شکایت نمی‌کنم و به نقاط قوت خود نیز، افتخار نمی‌کنم. زیرا، برای انجام همه کارها، خداوند است که به من توانایی و قوت می‌بخشد.  او یک روز دیگر را به من داده است، پس می‌خواهم با شادی و ایمان آن را ادامه دهم. 

آسمانها جلال خدا را بیان می‌کنند و فلک، صنعت دست او را نشان می‌دهد. روزها معرفت خدا را اعلام می‌کنند و شبها حکمت او را. ” مزامیر ۱۹: ۱ – ۲ “

امروز نیز برمی‌خیزم و ایمان خود را، حفظ می‌نمایم. زیرا خداوند، نیروی من را تجدید می‌کند تا خسته نشوم و همچون عقاب پرواز کنم. باشد که امروز، یادآور عشق او، برای دیگران باشم زیرا خوشی من در این است که همگان، در وصف عظمت و جلال او، سخن بگویند. می خواهم فرزندی شایسته خداوند باشم و هر کجا که می‌روم، رد پایی از او به جا بگذارم و نور او در زندگی‌ام نمایان باشد.

یک روز در صحن خانهٔ تو بودن، بهتر است از هزار روز در جای دیگر بودن. دربانی خانه تو را بر زندگی در کاخ شریران ترجیح می‌دهم. ” مزامیر ۸۴: ۱۰ “

امروز، نگاهم، تنها به خدای خویش است، نه به انسان! آنها اگر مرا آزار رسانند و آسیب زنند؛ خداوند شفایم می‌دهد. اگر تحقیرم کنند، خداوند مرا بلند می‌کند.  اگر قضاوتم کنند؛ خداوند مرا می‌بخشد. در این صبح زیبا که شروعی تازه و برکت و امیدی نو، برایم مهیا می‌باشد؛ با دستان خالی اما قلبی باز به سوی خداوند می‌آیم و ایمان دارم که او همه نیازهایم را بر طبق فیض بی‌اندازه خود، تأمین خواهد کرد.  

خداوندا، صبحگاهان صدای مرا می‌شنوی؛ بامدادان، استدعایم را به حضورت می‌آرایم و انتظار می‌کشم ” مزامیر ۵: ۳ “

پدر آسمانی ، امروز صبح، بخاطر فیض زنده بودنم از تو سپاسگزارم. برای خوابی که به من طراوت بخشیده، سپاسگزارم و به خاطر فرصتی که برای شروعی تازه به من بخشیده‌ای، سپاسگزارم.  اکنون برای خودم و همه انسانها دعا می‌کنم که قلبی عاری از غم، ذهنی خالی از نگرانی، زندگی سرشار از شادی، جسمی بدون بیماری و روزی پر از برکات تو داشته باشیم. 

 در روزی که خواندم، مرا اجابت فرمودی؛ و مرا در دلم شجاع ساختی.  ” مزامیر ۱۳۸: ۳ “

امروز، احساس تنهایی نمی‌کنم، زیرا حضور گرم خداوند در زندگی‌ام نمایان است. زمانی که دلم به یک همراه نیاز دارد؛ با خداوند، راه می‌روم. وقتی نیاز دارم، به کسی تکیه کنم؛ به حضور خدا می‌روم. هنگامی که احساس گمراهی می‌کنم؛ دستان خداوند را می‌گیرم.  وقتی همه مرا تنها گذاشته‌اند؛ به آغوش پر مهر او پناه می‌برم. همواره به یاد دارم که خدا همیشه در کنارمن است، صدایم را می‌شنود و من هرگز تنها نیستم.  

دعا کنیم که خدا همه ما را برکت دهد و در تاریکی شب ها که عدم اطمینان و نگرانی وجود دارد، از ما محافظت نماید. باشد که روی او را در آن لحظات ببینیم و به نوید زیباترین سپیده دم که برای ما، در راه است امیدی تازه بیابیم. 

صبحتان، در خداوند عیسی مسیح، سرشار از شادی باد. آمین.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

«پس بگذارید نور شما بر مردم بتابد تا کارهای نیکتان را ببینند و پدر شما را که در آسمان است، بستایند.» مَتّی ۱۶:۵

0 Comments

‫ارسال نظر و دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *