۱۰ آیه کتاب مقدس برای افزایش اعتماد شما به خدا

سپتامبر 1, 2022مقالات

اعتماد به خدا، زمانی آغاز میشود که ما، از جانب خدا دعوت میشویم و به این دعوت پاسخ میدهیم. پاسخی که، نتیجه انتخابی ارادی و آزاد، در مسیری میباشد که خدا از طریق فیض خود آنرا مهیا ساخته است و بدون مشارکت با او نمیتوان به این اعتماد رسید.

به عنوان مثال، شخصی را در نظر بگیریم، که پس از یک تصادف اتومبیل، با یکسال مبارزه برای بازگشت سلامتی خود روبرو شدهاست. درطی مدت طولانی درمان، در بیمارستان، این فرد دچار یأس، خشم، شک و موارد مشابه میشود و شرایط سختی را به لحاظ روانی خواهد داشت. در چنین شرایطی، خدا، او را به اعتمادی عمیقتر فرامیخواند، و فرد در مقابل یک انتخاب مهم قرار میگیرد، که آیا خود را به فیض خدا بسپارد و دعوت او را پذیرا باشد، و یا به حالات خود بازگشت کند و به رنجش و غصه خوردن و ناامیدی ادامه دهد؟

ایمان پویا در لحظاتی از این قبیل، شخص را به سمتی رهنمون میسازد، که به فیض خدا و ندای قلب خود پاسخ مثبت دهد و در نتیجه، سختیها را به برکات عظیم تبدیل سازد. بنابراین، هنگامی که از طوفانهای زندگی گذر میکنیم، لازم است قلب خود را به سوی کلام خدا باز کرده و اجازه دهیم با ما سخن گوید، و ما را به رها کردن شرایط دعوت کند. اجازه دهیم که موقعیت ما، در آن دوران سخت، با هدایت، فیض و قوت خدا تغییر شکل پیدا کند و به آرامی و برکت تبدیل شود.

با ما همراه باشید تا درآیاتی از کلام خدا، در باب «اعتماد به او» تعمق کنیم و همواره وعدههای او، در کلام مقدسش را در قلبهایمان نگهداریم و به یاد آریم.

«با تمامِ دلِ خود بر خداوند توکل کن، و بر عقل خویش تکیه منما؛» امثال۵:۳
«خداوند قوّت و سپر من است. من بر او توکّل میکنم. او مرا یاری میکند و خوشحال میسازد، او را با سرودهای شادی سپاس میخوانم.» مزامیر۷:۲۸
««پس به شما میگویم، نگران زندگی خود نباشید که چه بخورید یا چه بنوشید، و نه نگران بدن خود که چه بپوشید. آیا زندگی از خوراک و بدن از پوشاک مهمتر نیست؟» مَتّی۲۵:۶
«آنان که نام تو را میشناسند، بر تو توکل میدارند، زیرا تو، خداوندا، هرگز جویندگان خود را وانگذاشتهای.» مزمور۱۰:۹
«خدا كه سرچشمه امید است، شما را به وسیلهٔ ایمانتان چنان با شادی و آرامش كامل پر سازد كه با نیروی روحالقدس امید شما روزبهروز بیشتر شود.» رومیان ۱۳:۱۵
«شادمانی خود را در خداوند جستجو کن و او خواهش دلت را برآورده خواهد ساخت. خودت را به خداوند بسپار و بر او اعتماد کن. او تو را کمک خواهد کرد.» مزامیر۳۷ : ۴-۵
«نترس، من با تو هستم! من خدای تو هستم! از هیچ چیز ترسان مباش، من تو را تقویت میکنم و به تو کمک خواهم کرد. من از تو حمایت میکنم و تو را نجات خواهم داد.» اشعیا ۱۰:۴۱
««اما مبارک است آن که بر خداوند توکل کند، و اعتمادش بر او باشد.» اِرمیا ۷:۱۷
«نگران هیچ چیز نباشید، بلكه همیشه در هر مورد با دعا و مناجات و سپاسگزاری تقاضاهای خود را در پیشگاه خدا ابراز نمایید. و آرامش الهی كه بالاتر از فهم بشر است، دلها و افكار شما را در مسیح عیسی حفظ خواهد كرد.» فیلیپیان۴: ۶-۷
«با دل و جان بر خداوند توکّل کن. بر عقل خود تکیه مکن. در تمام کارهایت خداوند را بهخاطر داشته باش. او راه راست را به تو نشان خواهد داد.» امثال ۳ : ۵-۶

درک این نکته اهمیت دارد، که مشکلات و سختیها در زندگی، فرصتهای باورنکردنی پیشرفتن در مسیر تقدس را به ما ارائه میدهند. اگر بنابر رنجی که متحمل میشویم، عمیقاً تسلیم خدا شویم، اطاعت از او و در مسیر نقشههای نیکوی او قرار گرفتن را انتخاب کردهایم. زیرا ما خوانده شدهایم، تا بر احساس ناامیدی، رنجش، خودخواهی، کینه و درد غلبه کرده، همه بارهایمان را به خدا بسپاریم و به مسیرهای او اعتماد کنیم؛ که در این اطاعت برکت عظیمی وجود دارد.

با هم دعا کنیم:

پدر آسمانی ، شکرت میکنیم که تو خدای غیرممکنها هستی و قدرت انجام هر کاری را داری. امروزمیخواهیم به توانایی تو اعتماد کنیم و نه به توان خودمان.

به ما بیاموز که از دید تو، مشکلات زندگی را ببینیم. به ما کمک کن، تا بر تو و قدرتت تمرکز کنیم و نه بر مشکلات و شواهد موجود.

فیض عطا فرما، که با دقتی بیشتر کلام مقدست را بخوانیم، به آن اعتماد کرده و از آن اطاعت کنیم. امروز میخواهیم مشکلات و سختیهای زندگی خود را پیش روی تو قرار دهیم؛ یاری فرما تا در این شرایط ترسان نباشیم؛ بلکه به تو اعتماد کنیم. ایمان داریم، تو برای ما خواهی جنگید و در نبردهای زندگی با تو پیروز خواهیم شد.

خدایا، تو توانا، قدرتمند، نیکو و وفادارهستی و ما در کنار تو هراسی نخواهیم داشت. در سختترین شرایط نیز، وحشتزده و دلسرد نشده، بلکه قوی و استوار خواهیم ماند. زیرا خداوند، خدای ما، هر کجا که رویم، با ما خواهد بود و هرگز ما را ترک نخواهد کرد.

خدایا، برای اعتماد به تو، نیازی نیست که راههای تو را درک کنیم؛ چون ایمان داریم، تو از پیش، بهترینها را برای خیریت ما در نظر گرفتهای. پس پدر جان، به ما بیاموز که چگونه همواره ایمان خود را حفظ کرده و در هر شرایطی تو را پرستش کنیم! اگر در خوشی هستیم، تو را بپرستیم و اگر در سختی هستیم، همچنان تو را بپرستیم!

امروز، یکبار دیگر تصمیم میگیریم، که به توانایی تو، برای عبور از هر مانعی در زندگیمان اعتماد داشته باشیم. کمک کن، از خودپسندی رها شده و نگاهمان بر تو باشد و گوشمان ندای تو را بشنود! که در شادی و امنیت حضور تو زندگی کنیم.

جلال بر تو باد در تثلیث اقدست از ازل تا ابد الاباد. در نام عیسی مسیح، آمین

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

«پس بگذارید نور شما بر مردم بتابد تا کارهای نیکتان را ببینند و پدر شما را که در آسمان است، بستایند.» مَتّی ۱۶:۵

0 Comments

‫ارسال نظر و دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *