شکرگزاری در کتابمقدس

نوامبر 25, 2021مقالات

شکرگزاری زیباترین روش قدردانی، برای حضور و  نعمت های بیکران خدا می باشد. در این دنیای تاریک که پر از احساسات منفی و آسیب های بسیار میباشد، شکرگزاری را می توان به خورشید فروزان تشبیه کرد. وقتی که دنیای تاریک به ما می گوید: ” تو شکست خورده هستی. همه چیز تمام شد. ” آن هنگام خورشید شکرگزاری روشن شده، از حقیقت خبر می دهد: ” این پایان راه نیست، هنوز راه ادامه دارد و خدا با توست. تو شکست خورده نیستی بلکه عیسی مسیح در صلیب به تو ظفر و پیروزی را بخشیده است و هزاران دلیل را برای شکرگزاری را به خاطرمان می آورد.”  فصل هایی در زندگی ممکن است که درد و رنج هایی را تجربه کنیم که باعث شود با چالش روبه رو شویم که دیگر در این شرایط طاقت فرسا دلیلی برای شکرگزاری نداریم و حتی ممکن است که قلب و زبان ما لبریز از شکایت ها گردد. کلام خدا در ” اول تسالونیکیان ۵: ۱۸ ” می فرماید: ” در هر وضعی شکرگزار باشید، زیرا این است اراده خدا برای شما در مسیح عیسی. ” بلی در شرایط دشوار هم باید شکرگزار باشیم زیرا که خداوند مرد درد آشناست که در طوفان ها نیز ما را رها نمی کند بلکه دست در دست او از جاده پر پیچ و خم زندگی عبور خواهیم کرد. حال بیایید کمی بر روی این آیه تعمق کنیم  کلام خدا می فرماید که در هر وضعی شکرگزار باشیم نه اینکه برای هر وضعیتی شکرگزار باشیم. به طور مثال نباید برای از دست دادن عزیزان، بیماری، فقر و … شکرگزار باشیم بلکه در هر وضعی برای خداوند شکرگزار باشیم و به حضور و حاکمیت خدا در هر شرایطی باور داشته باشیم و با نگرشی مثبت و قلبی شکرگزاری به زندگی خود ادامه دهیم زیرا که داشتن روحیه شکرگزار در مسیح عیسی، اراده خداوند برای ما میباشد.

دلایل شکرگزاری در ایمان مسیحی

نجات و رستگاری در عیسی مسیح : 

کار نجات بخش عیسی مسیح بر روی صلیب، دلیل ابدی ما برای شکرگزاری می باشد. زیرا همه انسانها گناهکار و محکوم به مرگ بودیم ولی در نتیجه مرگ و رستاخیز  عیسی مسیح ، ما تولد دوباره را تجربه نمودیم و او به ما حیات جاودانی بخشید که در ابدیت با خداوند زندگی خواهیم کرد. با در نظر گرفتن این امر  اگر حتی در حال تجربه کردن مصیبت های بسیار هم باشیم می توانیم دلیل ابدی را برای شکرگزاری یافته و سپاس و قدردانی خود را در حضور خدا بیان کنیم.  کلام خدا در ” اول پطرس ۱: ۳ – ۴ ” می فرماید: ” متبارک باد خدا و پدر خداوند ما عیسی مسیح که از رحمت عظیم خود، ما را به واسطه رستاخیز عیسی مسیح از مردگان، تولدی تازه بخشید، برای امیدی زنده و میراثی فسادناپذیر و بی آلایش و ناپژمردنی که برای شما در آسمان نگاه داشته شده است” . شادمانه در وصف خدایی که به ما امید زنده و میراث فساد ناپذیر را بخشیده بسرائیم و این سفر زندگی را نه با غم بلکه با سرود تسبیح و شکرگزاری به پیش رویم و از مسیر این جاده و همسفری با خداوند لذت ببریم و یک روز نیز در ابدیت با خدا زندگی خواهیم کرد . در جایی که خداوند هر اشکی را از چشمان ما پاک خواهد کرد و در آنجا اثری از درد و رنج نخواهد بود.

حضور و همراهی ابدی عیسی مسیح :

احساس تنهایی یکی از درد آور ترین احساساتی است که انسان تجربه می کند ولی بر اساس کلمه زنده خدا می دانیم که تنهایی احساسی بیش نیست و حقیقت چیز دیگری است. حقیقت این است که ما تنها نیستیم و خداوند تا ابد همراه ما می باشد . در زمان هایی که اشک می ریزیم، خداوند با ما اشک می ریزد و در مواقعی که می خندیم و قلب و وجود ما از معجزات الهی رقص می باشد، او نیز با ما و برای ما شادی می کند . او ما را درک می کند و باما، در ما و تا ابد کنار ماست. پس بدانیم که تنهایی هرچقدر هم سخت باشد یک احساس است و بهایی فراتر از آن ندهیم و در همراهی با مسیح بسرائیم و شادی کنیم . کلام خدا در  ” متی ۲۸ : ۲۰ ” می فرماید: ” … اینک من هر روزه تا پایان این عصر با شما هستم!” خداوند در برخی از روزها همراه ما نیست بلکه او هر روزه همراه ماست . او فقط در دوره خاصی همراه ما نیست بلکه تا پایان این عصر با ماست. پس حتی ثانیه ای تنها نیستیم و تنهایی غریب ترین واژه در زندگی فرزندان خداست زیرا پدر آسمانی قدم به قدم ما را همراهی می کند و از مهر آسمانی اش قلب و وجود ما را لبریز می سازد.

کلام هدایتگر خداوند :

همواره ما انسانها در تصمیم های مهم زندگی ترس از اشتباه کردن و تجارب دردناک را داریم . گاهی به مشاوران و اشخاص مجرب مراجعه کرده و مشورت می گیریم تا بتوانیم به درستی تصمیم بگیریم و هر تصمیم تازه در زندگی، اضطراب و استرس را با خود به همراه دارد. برای اینکه ما بار سنگین نگرانی در تصمیم گیری آزاد شویم، نیاز هست که به کلام زنده و پرجلال خداوند مراجعه کنیم . خداوند قادر است که از طریق کتاب مقدس ما را برای موضوعات مختلف زندگی هدایت کند تا در نتیجه مشورت با خداوند تصمیم درست بگیریم و در نهایت نیز شاهد بر پیروزی و برکت باشیم .کلام خدا در ” مزمور ۱۱۹ : ۱۰۵ ” می فرماید: ” کلام تو برای پای من چراغ، و برای راه من نور است. پس ای دوست عزیز بیا و از نگرانی های خود آزاد شو و اجازه بده که نور این چراغ راه تو را روشن ساخته و در مسیر درست با خدا همقدم شوی و آینده خود را در نهایت زیبایی و جلال ملاقات کنی. زیرا کلام خدا تو را هرگز به مسیر اشتباه هدایت نخواهد کرد.

تسلی در فقدان و ماتم :

ما انسانها در دنیای لعنت شده زندگی می کنیم. در این دنیای سقوط کرده درد و رنج بسیاری را تجربه می کنیم که یکی از آنها فقدان و از دست دادن عزیزانمان می باشد. زمانیکه عزیزانمان را از دست می دهیم به اندازه ای جای خالی آنان را احساس می کنیم که فکر می کنیم هرگز آرامی و تسلی را تجربه نخواهیم کرد. خداوند عیسی، خدای تسلیات می باشد و او به قدرت شگفت انگیز آسمانی اش ما را تسلی داده و با حضور التیام بخش خود قلب ما را پر ساخته، مرحم بر زخم و دردهای ما می گذارد. خدا به ما قوت می دهد که بتوانیم دوری موقت و دلتنگی ها را بر روی زمین تحمل کنیم تا یک روز در ابدیت آنها را ملاقات کرده و در شادمانی جاودانی باشیم . کلام خدا در ” متی ۵ : ۴ ” می فرماید: ” خوشابحال ماتمیان، زیرا آنان تسلی خواهند یافت . ” ما این حقیقت را از کلام حیات بخش خداوند می پذیریم و باور داریم که او در ماتم و دره های تاریک زنده ما را تسلی داده و عبور خواهد داد.

هم چنین خداوند در بخش های مختلف زندگی مانند: مسائل مالی، روابط، خدمت، کلیسا و شفا و… ما را برکت می دهد و اگر موشکافه به زندگی هایمان نگاه کنیم، اعمال عظیم خدا را به یاد آورده و شکرگزاری خواهیم کرد. اینها نمونه هایی از کار پرجلال خداوند در زندگی یکایک ما می باشد. فراخوان این است که اگر احساس می کنید دلیلی برای شکرگزاری ندارید لطفا به همراه یک قلم و دفترچه به حضور خداوند وارد شده و دقایقی را سکوت کنید و بیندیشید که عیسی مسیح به شما چه برکاتی را داده است و آن هنگام نعمات و برکات بسیاری را که از حضور خداوند نشات می گیرد شروع به شمردن و شکرگزاری خواهید کرد.

بیایید امسال با دیدتازه و نگرشی کتابمقدسی، روز شکرگزاری را جشن بگیرم. روز شکرگزاری مبارک.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

«پس بگذارید نور شما بر مردم بتابد تا کارهای نیکتان را ببینند و پدر شما را که در آسمان است، بستایند.» مَتّی ۱۶:۵

0 Comments

‫ارسال نظر و دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *