مزیت‌های استفاده از اپلیکیشن کتاب مقدس 

سپتامبر 29, 2022مقالات

اغلب ما ایمانداران مسیحی به اپلیکیشن کتاب مقدس علاقه‌مند هستیم و روزانه از آن استفاده می‌کنیم. این برنامه طرفداران زیادی دارد. زیرا از طریق آن، نه تنها می‌توانیم کتاب مقدس را در چندین نسخه مختلف بخوانیم، بلکه می‌توانیم نمایه (پروفایل) خود را بسازیم و دوستان خود را به آن اضافه کنیم، یادداشت بنویسیم، آیات مورد علاقه خود را برجسته کنیم و تصاویر زیبایی از آیات کتاب مقدس ایجاد کنیم. همچنین کاربران می‌توانند یادداشت‌های موعظه خود را روی آن قرار دهند و این یادداشت‌ها در هر زمان به همراه آیات کتاب مقدس، قابل دسترسی خواهند بود. 

افزون براین، ما برای مطالعه‌ی بخش خاصی از کتاب مقدس،  معمولا زمانی را صرف پیدا کردن آیات می‌کنیم. در حالی‌که با این برنامه، با سه ضربه روی گوشی هوشمند خود به جایی که مد نظرمان است می‌رسیم و این در سرعت عمل ما برای یافتن و خواندن آیات بسیار کمک می‌کند. 

در این اپلیکیشن مزیتی دیگر وجود دارد، و آن دارا بودن نسخه‌ها و ترجمه‌های گوناگونی از کتاب مقدس است. چنانچه برای شخصی، درک نسخه‌ای از کتاب مقدس  دشوار باشد، می‌تواند ترجمه دیگری را انتخاب کند و از ویژگی صوتی آن نیز استفاده کند. 

در حالی که خواندن کتاب مقدس برای شناخت خداوند بسیار مهم است، داشتن یک جامعه مسیحی مستحکم نیز در این مسیر، ضروری است.  در شرایطی که امکان دسترسی و حضور مداوم در کلیساها وجود نداشته باشد، تشویق و کمک به بنای یکدیگر از طریق فناوری، بیش از هر زمان دیگری مهم است.  برنامه کتاب مقدس به ما امکانی می دهد که این کار را با برقراری ارتباط با دوستان دور و نزدیک انجام دهیم. 

این اپلیکیشن جنبه رسانه اجتماعی دارد.  می‌توانیم دوستان خود را اضافه کنیم و در مورد نکاتی که به اشتراک گذاشته‌اند، نظر بدهیم.  این باعث ایجاد بحث و مشارکت‌های عالی، به‌صورت آنلاین می‌شود.  اگر آیه‌ای را ببینیم که برجسته کرده‌اند، می‌توانیم برای شروع گفتگو، درباره آن نظر بدهیم یا آن را لایک کنیم. 

برنامه کتاب مقدس به ما این امکان را می‌دهد، که بدانیم دوستان ما چه عباداتی را انجام داده و با ما به اشتراک گذاشته‌اند و آیات مورد علاقه آنها چیست.  ما می‌توانیم وقتی یکی از دوستان در مورد یک آیه کتاب مقدس نظر می‌دهد، یک تصویر آیه ایجاد می‌کند، یک برنامه عبادتی را شروع می‌کند و به پایان می‌رساند و یا درخواست دعایی پست می‌کند را ببینیم، مشارکت داشته و برکت بیابیم. 

 یکی از بخش‌های محبوب همه، قسمتی است که به انواع موضوعات اخلاقی و یا احساسی می‌پردازد، و عبادات مختلف در باب‌های گوناگون دارد. موضوعاتی مانند:  عشق، اضطراب، حسادت، افسردگی، ترس و…‌ 

اگر با حوزه خاصی در ایمان خود دست و پنجه نرم می‌کنیم، مانند سلامت روان، مشکلات رابطه، تنهایی و یا خشم، برنامه کتاب مقدس برای همه آنها انضباط و روشی دارد و گزینه‌های بسیاری در آن وجود دارند که پیدا کردن آنها مانند جستجوی کتاب در یک کتابخانه دیجیتال است که به راحتی می‌توانیم آنها را بیابیم، شخصی سازی کرده و دنبال کنیم. همین‌طور در حالی‌ که در این برنامه، بسیاری از روش‌های عبادی کاربردی و جالب وجود دارد، تعهد به آنها می‌تواند دشوار باشد. برای کمک به این موضوع می‌توانیم از اعلان‌های یادآور استفاده کنیم. 

یکی دیگر از امکانات این برنامه این است که کاربران می‌توانند متن آیات را به فایل تصویری تبدیل کنند. بعضی از افراد، بسیار بصری هستند و اگر آیه‌ای را می‌خوانند که توجهشان را جلب می‌کند، آن را به تصویر تبدیل می‌کنند. برنامه کتاب مقدس بسیاری از تصاویر پس زمینه را برای قراردادن آیه و گزینه‌های فونت، اندازه و رنگ‌های بسیاری ارائه می‌دهد. برای اشخاص بصری و آنانی که از طرفداران رسانه‌های اجتماعی هستند، این ویژگی بسیار کارآمد و عالی است. می‌توان این تصاویر را ذخیره کرد و آنها را در فیس بوک، پینترست، اینستاگرام و صفحات دیگر خود به اشتراک گذاشت. از آنجایی که آیات بصورت تصویری بسیار راحت خوانده می‌شوند و از نظر زیبا شناختی هم، دلنشین هستند، به راحتی توسط چشم انسان قابل توجه می‌باشند. بنابراین روشی عالی برای به اشتراک گذاشتن خبر خوش خداوند خواهد بود. 

دعا میکنیم که از این برنامه استفاده کنید و برایتان باعث بنای ایمان و دریافت برکت شود. 

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

«پس بگذارید نور شما بر مردم بتابد تا کارهای نیکتان را ببینند و پدر شما را که در آسمان است، بستایند.» مَتّی ۱۶:۵

0 Comments

‫ارسال نظر و دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *